Direktlänk till inlägg 5 oktober 2019

Förkyld ut av bara satan...

Av Mandy Wollersheim - 5 oktober 2019 01:00

Ojdå nu har det gått nästan 2 veckor sedan jag var här inne på bloggen sist och skrev ett inlägg. Jag har helt enkelt inte känt för att skriva och då är det ingen mening att försöka trycka ur sej några rader för då blir det bara bajs!


Hur som helst så är det lördag morgon nu och jag sitte här helt ensam i natten och njuter av tystnaden. Har precis stängt av tvn efter att ha kollat slutet på Lara Croft: Tomb Raider. Jag har sett filmen flera gånger innan så det gör inget att jag hoppade in i mitten på den. Den är lika bra ändå.

 

 

Ja nä men vad har hänt under dessa 2 veckorna då kan man ju undra. Inte så jäkla mycket skulle jag vilja säga. Jag har varit och är fortfarande jäkligt förkyld. Dricker en massa tea med honung i och har även börjat använda en produkt som heter ColdZyme.

 

Det är ett spray som man sprayar in i svalget och det ska hjälpa till att ta bort förkylningsbakterierna. Jag måste säga att det har faktiskt hjälpt lite redan och jag har bara använt det igår fredag tills nu. Man kan ta det upp till 6 gånger dagligen och det måste gå minst 2 timmar emellan varje gång. Så eftersom jag började i går kväll 19:30 så tog jag nästa dos 21:30 och sen nästa dos 23:30. Om jag är vaken vid 01:30 så kan jag ta en dos till då men det tror jag inte att jag är för jag är ganska så trött. Man blir ju det när man är förkyld. Värme, vila och vätska är det bästa. Och kanske en Panodil eller två (yes jag citerade just Alvedons tv reklam och bytade ut det till Panodil istället) 😉🤘

 

Förutom ColdZyme, tea och Panodil så kör jag stenhårt med Strepsils Honung & Citron för det känns sååååå jäkla skönt i halsen när det inget gör så fruktansvärt ont att svälja!

 

Nej nu ska jag nog kolla runt lite på Youtube och sen ska jag bädda ner mej i min gosiga säng. Skriver nog några rader senare idag för min hoodtröja kom igår så nu kan jag visa er vad det var för tryck på den 😍😍😍


Hade gött och var rädd om er så hörs och ses vi 

Kramizzad

MandysaurusRex

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 22 september 2019 21:15

Denna söndagen har varit ganska lugn. Vaknade vid 11 och sen matade jag fiskarna och sen var det dax för tabletter och morgonkaffe i soffan. Mysigt!   Sen bar det av till farmor för att hjälpa henne att klippa gräset och efter det så bar det av t...

Av Mandy Wollersheim - 22 september 2019 01:00

Ikväll har jag haft en spelkväll med min syster a.k.a min bästa vän Pernilla. Vi har spelar UNO och Yatzy och det har verkligen varit jätteroligt 😃   Första rundan i UNO så vann Parre och sen vann jag två rundor på rad. Sen spelade vi mes...

Av Mandy Wollersheim - 21 september 2019 00:26


Jag vet inte ens vart jag ska börja...I torsdags så kände jag under dagen hur det gjorde riktigt ont mellan brösten. I den där broskbiten som håller ihop revbenen. Alltså bröstbenet. Igår fredag så ringde jag till min vårdcentral för att fråga om jag...

Av Mandy Wollersheim - 18 september 2019 21:47

Som rubriken lyder så har jag spenderat eftermiddagen/kvällen på Akutmottagningen i Ängelholm. Har haft urinvägsinfektion i över 4 veckor nu och har ätit 3 olika penicillin kurer mot det men det hjälper inte. Inatt vaknade jag vid halv 3 med extrem h...

Av Mandy Wollersheim - 17 september 2019 20:16


Wow två  dagar i rad på bloggen. Herre gud hur ska detta sluta?! 😉😉 Hahaha   Nä men skämt åsido så skulle jag egentligen bara titta in och tala om att tröjan inte kom idag. Den har helt enkelt inte blivit skickad från Runns.se än ...

Presentation

Tjena och välkommen till min blogg!

Mandy heter jag och är en rödhårig (ej äkta) tjej på 27 år.

Bor lite utanför Ängelholm i Skåne.

Älskar bilar, drifting, rött hår, fotgrafera mm

 

Finns på Instagram om ni vill följa mej:

Everything.Is.Mandys.Fault

 

Kategorier


Skapa flashcards